Klachtenregeling

Psychologen die lid zijn van het NIP en/of een NIP-registratie hebben, houden zich aan deze beroepscode. De basisprincipes zijn dat de psycholoog zich verantwoordelijk, integer, respectvol en deskundig gedraagt. De richtlijnen en gedragsregels in de Beroepscode zijn afgeleid van deze vier basisprincipes.

Door toepassing van de Beroepscode is het voor de cliënt en de psycholoog duidelijk wat ze wel en niet kunnen verwachten. Rechten en plichten over de behandeling, onderzoek, het dossier en andere zaken staan uitgebreid vastgelegd, met als doel dat de cliënt beschermd is tegen mogelijk onzorgvuldig handelen van een psycholoog.

Mocht u ontevreden zijn over de behandeling of over het contact, dan kunt u dit aan mij kenbaar maken. Als we er niet uitkomen, kunt u een klacht indienen bij de Klachtencommissie van de LVVP. U kunt in contact komen met een LVVP- functionaris van de Klacht&Company via:

  • verstuur een e-mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • 088-2341606
  • Per aangetekende post via postbus 3106,2601 DC Delft
  • Bij voorkeur sturen patiënten die een klacht hebben het klachtenformulier per mail aan Klacht&Company.

    Meer informatie: Klachtenregeling van de LVVP. Vanaf deze LVVP-webpagina kunt u ook een klachtenformulier downloaden.

Er is ook een geschillencommissie en een geschillenregeling: De Geschillencommissie Zorg in Den Haag.